lördag 10 januari 2009

Kanonkul gruppträning

Superbra gruppklass imorse!!
Jag är euforisk. Lycklig. Endorfinhög. Dagens instruerande i Body Pump (själv) gick kanonbra och det var ca 20 deltagare! Trots att jag tappade takten vid några ställen, så försökte jag hitta tillbaks så snabbt som möjligt och fokusera mycket på coaching. Efteråt fick jag beröm! Blir så varm i hjärtat. Älskar att instruera och längtar till jag får börja i core!
Det är viktigt som instruktör att försöka känna av stämningen i rummet. Är den positiv? negativ? Tung/lätt? Utifrån det får man skapa en bra klass. Idag kändes stämningen positiv från många håll och jag fokuserade på att instruera teknik och orsaker till varför man gör vissa övningar (bättre hållning m.m).
Däremot är jag fortfarande förkyld vilket är mindre kul. Hade ont i halsen direkt efter klassen och huvudvärk nu, två timmar senare. Imorgon ska jag instruera en klass till på eftermiddagen. Bara att bita ihop och hoppas att jag inte svimmar eller något! Hehe.. =)

Till lunch blev det en snabb omelett som jag hade förberett igår kväll. Ägg, mjölk, salt, peppar, kräftstjärtar, persilja, fetaost och riven ost. Gott och enkelt!

Inga kommentarer: