måndag 27 oktober 2008

Thailändsk kycklingwok med äggnudlar

Jag improviserade med denna thailändska kycklingrätt, trots att mina kökskills inte är superbra. Men detta blev kanongott! Mängden av allt vet jag inte, men jag skriver uppskattningsvis.

Jag ska på RPM/Core i eftermiddag, och laddar därför med denna woken. Innehåller lite socker av soyorna/chutneyn och snabba kolhydrater av nudlarna, men det behöver jag för att ha energi senare.

Thailändsk kycklingwok med äggnudlar
2 stora kycklingfiléer
1/2 påse thailändska/kinesiska wokgrönsaker (Findus djupfrysta tex)
Djupfryst broccoli i valfri mängd (eller skippa)
1 tsk sambal oelek
4 msk sweet chili sås
3 msk japansk/kinesisk soya
1 msk mango chutney
1 msk teriyaki soya
Salt
Peppar

Gör såhär:
Dela kycklingen i munsstora bitar. Stek kyckling så den får färg (i olja), woka grönsakerna (i olja). Blanda kyckling/grönsaker. Blanda i alla andra ingredienser. Ät till äggnudlar eller ris.

Inga kommentarer: